ESPECIALITAT

PERIODÒNCIA

EN DENTS I EN IMPLANTS

La importància de les visites periòdiques

Si et sagnen les genives, se't mouen les dents o tens sensació de mal alè et podem ajudar.

La periodòncia és l’especialitat odontològica que estudia la prevenció, diagnòstic i tractament de les malalties que afecten les genives, al ciment radicular i a l’os alveolar. El principal motiu pel qual es produeixen les malalties periodontals és per una deficient o escassa higiene dental. Que a més, es pot veure agreujada per certs hàbits com el tabac, l’estrès, una baixada de defenses, canvis hormonals o història familiar.

Recentment, s’ha estudiat que la periodontitis pot agreujar la malaltia de COVID-19. Si està interessat en ampliar la informació, pot veure l’article complet.

SÍMPTOMES

Com puc detectar que estic davant un problema que requereix visitar el dentista? Si et sagnen les genives, se’t mouen les dents, t’ha canviat la posició de la geniva, tens les dents cada vegada més llargues, espais oberts entre les dents o sensació de mal alè podria ser que estiguessis davant d’una periodentitis. Tot i així, en la majoria dels casos aquestes complicacions transcorren sense que el pacient sigui conscient, la periodòncia és el que anomenem una malaltia silenciosa que transcorre sense dolor.

PREVENCIÓ

A la Clínica Dental Sabrià sempre diem que la prevenció és clau per evitar aquest tipus de patologia. És absolutament necessari realitzar de manera constant i adequada una neteja dental i assistir de manera regular a l’odontòleg per prevenir l’aparició de qualsevol complicació bucodental. El diagnòstic es realitza després d’un estudi periodontal en el que es determina el grau d’inflamació de les genives i la pèrdua d’os.

TIPOLOGIES I TRACTAMENTS

A continuació, es defineix el tractament a seguir que dependrà de la fase en què es trobi la malaltia periodontal i si aquesta ha estat desenvolupada en les dents o en implants.

EN DENTS

REVERSIBLE

GINGIVITIS

Inflamació amb sagnat de les genives sense pèrdua d’os de suport. És una malaltia reversible pero que si no és tractada a temps, pot derivar en periodontitis.

IRREVERSIBLE

PERIODENTITIS

Si una gingivitis no és tractada a temps, pot derivar en periodontitis coneguda col·loquialment com a piorrea, la qual és irreversible ja que afecta a l’os que suporta les dents i pot suposar la pèrdua de peces dentals.

EN IMPLANTS

REVERSIBLE

mucositis periimplantaria

La malaltia periodontal igual que pot afectar a les dents, també pot afectar a les genives que envolten els implants dentals. En la primera etapa inflamatòria, ens trobem amb la mucositis periimplantaria que és reversible i no suposa la pèrdua de l’os.

IRREVERSIBLE

periimplantitis

Si la mucositis periimplantaria no es tracta a temps, es produeix la periimplantitis, en aquest cas, sí que pot estar en perill l’os que subjecta a l’implant i, a més, pot produir problemes estètics com la recessió de les genives o la pèrdua de l’implant afectat si no s’aplica un tractament a temps.