ESPECIALITAT

ENDONDÒNCIA

Endodòncia, un tractament efectiu per a les càries

És un dels procediments més utilitzats quan es va al dentista, s'aplica per conservar les peces dentals així evitant-ne l'extracció.

L’endodòncia és el tractament del nervi de les dents per eliminar el dolor causat per una càries extensa, una fractura o desgast dental. El nervi o polpa dental es troba a la part més interna de la corona i s’estén cap a l’arrel en forma de conductes. Dóna la sensibilitat a les dents i és on es troben els nervis i vasos sanguinis.

El diagnòstic normalment es fa mitjançant l’anamnesi, en la qual li fem una sèrie de preguntes al pacient per valorar els símptomes. Després farem una exploració bucal per observar si hi ha anomalies i posteriorment proves complementàries, generalment radiografies. Una de les causes principals per recórrer a aquests tractaments d’endodòncia són l’aparició de càries que propicien la inflamació o la necrosi (mort) de la polpa dental. Per tant, és fonamental una bona cultura de la prevenció i una higiene dental adequada per evitar aquestes infeccions dentals. També s’apliquen tractaments d’endodòncia per alguns traumatismes, l’abrasió, l’erosió i el desgast de les dents pel frec entre ells o per alguns tractaments restauradors.

Com puc detectar que estic davant un problema que requereix visitar el dentista i quins són els principals tractaments que em poden recomanar pot recomanar el dentista quan parlem d’endodòncia?

Aquesta inflamació de la polpa  es sol manifestar amb dolor. Aquest dolor més o menys intens pot presentar-se de diverses situacions, per exemple, menjant o bebent,  davant del fred o del calor o en determinades postures. El tractament d’endodòncia consisteix en netejar i segellar els conductes del nervi per evitar l’extracció de les dents amb dolor provocat per alguna patologia dental. Posteriorment s’ha de reconstruir la part afectada de la corona per la càries o fractura.

FAQS.

Una càries pot produir-se des del mateix instant en què comencen a aparèixer les dents de llet. Per això, és tan important una neteja dental adequada des de ben petits.

Per evitar l’aparició de càries és important tenir uns hàbits alimentaris saludables. No menjar entre hores i fer un consum responsable de productes que contenen una alta quantitat de sucre.

Quan la càries només afecta l’esmalt no produeix dolor. No obstant això, si no es tracta a temps i la lesió s’estén, acabarà arribant a el teixit interior de la dent, la dentina i, en aquest cas pots tenir sensació de dolor.