CLINICA DENTAL SABRIA

Endodòncia.

L’especialitat que es focalitza amb la cura de la pulpa dental.

Un dels procediments més utilitzats quan es va al dentista és l’endodòncia, aquest s’aplica per conservar les peces dentals així evitant l’extracció de les dents que tenen alguna afecció en el nervi dental i en la seva perifèria. Abans de començar qualsevol tractament d’endodòncia, a la Clinica Dental Sabria realitzarem un diagnòstic complet. Primerament, farem una sèrie de preguntes per valorar els símptomes, després efectuarem una exploració bucal per observar si hi ha anomalies i, si és necessari, posteriorment realitzarem un seguit de proves complementàries.

L’endodòncia, en termes generals, és el tractament que s’aplica en els conductes de la dent. Dins d’aquests conductes hi ha la polpa dental, la part que es troba més a l’interior de la dent on es troben els nervis i els vasos sanguinis, i que dóna sensibilitat. Una de les causes principals per recórrer a aquests tractaments són l’aparició de càries que propicien la inflamació o la necrosi (mort) de la polpa dental. També podria donar-se en alguns traumatismes, per l’abrasió, l’erosió i el desgast de les dents pel frec entre elles o per algun tractament restaurador.

Aquesta inflamació de la polpa se sol manifestar amb dolor. Aquest dolor més o menys intens pot presentar-se en diverses ocasions, per exemple, menjant o bevent, davant del fred o de la calor o en determinades postures. Quan el nervi està inflamat, l’endodoncista retirarà i netejarà per després segellar-lo. Tot seguit, es realitzarà la reconstrucció de la dent destruïda per la càries o la fractura. Per tant, l’endodòncia és un tractament que es realitza per extirpar la polpa dental, netejar el teixit necròtic i segellar els conductes radiculars.

Però, com a pacient, com puc detectar que estic davant un problema que requereix visitar el dentista i quins són els principals tractaments que em pot recomanar el dentista quan parlem d’endodòncia?

Principal símptomes

de l'endodòncia.

Principal tractaments

de l'endodòncia.

Veure més tractaments

Cuidem la teva salut dental, posant a la teva disposició un servei integral de tractaments de qualitat.